Handelsbetingelser

Priser Alle priser er dagspriser inkl. 25 % moms og afgifter i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne, Grønland og ikke brofaste øer. Priserne er dagspriser.
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. 

Fragt & levering
Vi bestræber os på at afsende din ordre inden for 1-2 hverdage
Fragt- og leveringsomkostninger, som pålægges ordren, er afhængig af leveringsmetode og pakkens vægt.
Ved levering til Posthus pålægges et fragtgebyr fra 0,- kr.
Ved levering til erhvervsadresse pålægges et fragtgebyr fra 50,- kr.
Ved levering til privatadresse pålægges et fragtgebyr fra 55,- kr.
Er levering med PostNord eller Danske Fragtmænd nødvendig, udregnes fragtomkostninger i overensstemmelse med pakkens vægt og størrelse. Fragtgebyret, der pålægges, vil i dette tilfælde starte på 199,- op til 3.000,-.
Du vil til en hver tid kunne se fragtsatsen i kurven, ud fra de varer du har lagt i den.
Levering gælder kun til brofaste øer i Danmark. For levering til ikke brofaste øer kontakt os for fragt herom. Alt Fragtmand levering sker til kantsten.
Varer bestilt hos Art leveres primært med GLS  Art vælger dette ud fra det valg du har taget om levering: til posthus, levering hjem til eller til en erhvervsadresse.
I tilfælde, hvor din ordre leveres med GLS, og du ikke er hjemme, når fragtmanden forsøger at aflevere pakken, lægges en besked i din postkasse med oplysninger om, hvordan du kan afhente pakken på nærmeste fragtcentral, eller bestille endnu et leveringsforsøg. Ekstra leveringsforsøg er for egen regning. Du har også mulighed for at give fuldmagt til, at GLS må stille pakken på din grund. Du skal dog være opmærksom du selv hæfter for pakken efter levering, i tilfælde af tyveri, hærværk m.m.
Skulle uheldet være ude og dine varer er fragtskadet bedes du reklamere enten ved modtagelse af varen til fragtfirmaet, eller straks herefter ved at udfylde en fragtskadeformular i vores kundecenter.

Leveringstid

Den forventede leveringstid er 1-5 hverdage, alt efter om du bestiller samme dag inden kl. 14:00 eller efter kl. 14:00
Hvis din vare ikke er på lager, kan der gå op til 3-6 dage, da vi skal have hentet varen hjem, før den kan sendes.
Du kan til enhver tid tjekke den gældende leveringstid inde på selve produktet under ”Levering”.
Der tages forbehold for produkter i restordre, og i så fald vil der kunne gå længere tid med leveringen, alt efter hvornår leverandøren modtager de nye produkter.
Leveringstidspunkter vil blive anført i ordrebekræftelsen og er baseret på Art's forventninger til leveringstidspunkt.
Forsinkelse med levering giver ikke køberen ret til at hæve handlen før efter skriftlig henvendelse til Art om at berigtige forholdet og Art ikke herefter inden rimelig tid leverer varen. Hvis forsinkelse ved levering skyldes købers forhold, forlænges leveringstiden i det omfang, det efter omstændighederne skønnes rimeligt.
Art forbeholder sig fritagelse for at svare skadeserstatning i tilfælde af forsinket leverancer, fabrikationsfejl og transportskader.

Mangler og reklamation 
Hvis kunstværket er behæftet med mangler eller fejl, er det kundens pligt - straks efter modtagelsen af kunstværket, at give os besked via mail eller pr. telefon. Det er vigtigt, at kunstværkets stand kontrolleres ved modtagelsen, eftersom ansvaret for kunstværket overgår til kunden på modtagelsesdagen.
 

Annullering af ordrer
Annullering af ordrer skal foretages skriftligt via mail inden for 14 dage efter modtagelse af kunstværket. Se hvordan man gør
 

Returret
Køber har 14 dages returret fra dagen for modtagelsen af kunstværket. Fortryder køber kunstværket, skal vi kontaktes herom per mail, hvorefter værket returneres. Kunstværket skal returneres i samme stand, som det blev modtaget og i tilsvarende emballage.
Ved returnering af et kunstværk refunderes beløbet til den konto, hvorfra handelen blev foretaget, indenfor 14 dage jf. forbrugeraftalelovens § 21 stk. 3 og 4. Se hvordan man gør
 

Transportskader
I tilfælde hvor kunstværket er beskadiget under fragt, kan kunden returnere kunstværket, og vi lader handelen gå tilbage. Det er købers ansvar at undersøge det tilsendte kunstværk for transportskader ved modtagelsen. Såfremt der forefindes transportskader, er det købers ansvar at oplyse om dette på modtagelsesdagen, herefter overgår ansvaret til kunden. Hvis køber modtager en pakke der har synlige tegn på skader under transport, er det derfor vigtigt at køber modtager pakken med forbehold, eller alternativt åbner pakken mens fragtfirmaets personale ser på. Hvis indholdet har taget skade, skal der laves en erstatningssag med det pågældende fragtfirma. Fragtfirmaets personale kan hjælpe køber med at lave erstatningssagen. Her er det vigtigt, at køber straks gør indsigelser mod pakkens tilstand og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold. Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadige pakke. Derpå vil den komme retur til os til kreditering.
 

Forbehold
Ved køb af et kunstværk må køber ikke at reproducere værket.